LOSLATEN twee maanden overwinteren op Curaçao!

Steve Geerts • dec. 30, 2022

7 dagen op 7 hard werken in het Hotellerie leven en dan tijdig 'loslaten'...


De stekker eruit

"UNPLUG YOUR BRAIN..."



Het laatste ochtendmaal 


“Dit was dan het laatste ontbijt van het jaar!”


De laatste afgewassen borden en kopjes worden weer in de ontbijt buffetkast gezet… Ook al doen we ons werk met hart en ziel, het wordt nu echt wel tijd voor vakantie!


Zeven dagen op zeven non-stop tien maanden lang klanten verwelkomen, inchecken en op hun wenken bedienen…


Je krachten lijken voor velen onuitputtelijk, maar dat zijn ze in realiteit beslist niét, nu hebben we de rust wel even letterlijk en figuurlijk verdiend…



Ons bedrijf staat dan ook tien maanden lang nooit of te nimmer ‘stil’; de vakantiefabriek draait al het zevende jaar op rij, zeven dagen op zeven, zeven vette jaren, op volle toeren door van maart tot december. Het is élke dag van vroeg in de ochtend vanaf zo’n uur of half zeven, tot ‘s avond negen uur, in de meeste gevallen een aaneenschakeling van momenten met werkdagen van zo’n 15 uur per dag.


Elk weekend, alle feestdagen, alle dagen… zijn werkdagen! Gewoon élke dag, staan we goedgeluimd op, doen ons werk graag en geven onze gasten alle aandacht. 


Ons werk is onze hobby geworden sinds we een Bed & Breakfast uitbaten! 


Het mooie hiervan is dat alle mensen ‘anders’ zijn, terwijl de één véél aandacht wil is de andere al tevreden met een ‘goedemorgen of goedenavond begroeting’ en zie je ze voor de rest van de dag niet meer…


Andere klanten daarentegen klampen zich haast vast aan je been, zelfs terwijl je de tafels aan het afruimen bent en je met beide handen gevuld met borden en kopjes, op een niét écht ideaal moment, opgehouden wordt. Sommige gasten blijven je vragen stellen over allerhande activiteiten of bezienswaardigheden. Deze vragen zijn voor hen als klant uiteraard zeer belangrijk, maar op dat moment is deze informatie in onze planning even minder van belang… 


Klant is koning óók in het Hertogdom Frahan! 


We zetten letterlijk het servies weer neer op de tafel, verstrekken met de glimlach en vriendelijk, oprecht de gevraagde toeristische informatie en trachten een tactvol einde te breien aan het gesprek. Zonder steken te laten vallen, want de klant weet vaak onbewust het antwoord al op zijn vraag nog voor hij die heeft kunnen stellen… Hierna kunnen we ons werk weer hervatten…


Ten dienste staan van de klanten is het ‘grootste en meest belangrijke werk’ voor het fatsoenlijk runnen van een goed draaiende Bed & Breakfast!


Dit wil niet zeggen dat je een dweil bent, maar de klant heeft hoe dan ook altijd gelijk. Zelfs al weet je innerlijk dat dit absoluut in de realiteit beslist niét zo is! Maar goed: je snijdt altijd in je eigen vel als je gasten tegenspreekt… 


Spreken is zilver en zwijgen is goud… 


Onze conciërge Allison neemt ‘God zij dank’ tijdens onze afwezigheid omwille van vakantie de verantwoordelijkheid volledig over. Er mogen dan wel geen gasten zijn tijdens de maanden januari en februari, maar het verzorgen van de katten, de visjes en het onderhoud van het gebouw gaat gewoon door.


Het is dan ook al een evidentie geworden, waar wij best aan gewend zijn en ook beseffen ‘verwend te zijn’ door deze goede zorgen van onze conciërge. Dankzij deze geplande organisatie kunnen wij zo maar even twee maanden tijdens de winter weg, naar een huisje op het tropische eiland Curaçao…


Er zijn beslist een hoop mensen die evengoed keihard werken, maar die het zich niet kunnen permitteren, sowieso met een normale baan al überhaupt niet! Je kan moeilijk als werknemer twee maanden verdwijnen, om vervolgens te overwinteren op de Caraïben, waarbij je dan in de maand maart weer terug op het toneel zou verschijnen bij je werkgever met de boodschap: “Hallo, hier ben ik weer!” 


Bijkomend feit is dat mijn man Maurice, een rasechte Amsterdammer waar ik sedert 21 oktober 2021 mee getrouwd ben, ‘een kei’ is in het managen van onze financiën! Hierbij denkt mijn wederhelft zowel aan ons inkomende geld correct te beheren, alsook de rekeningen tijdig te betalen en dus het uitgaande geld even goed te beheersen, inclusief nog eens extra zoveel mogelijk trachten te sparen!


Wat in deze tijden haast onmogelijk lijkt om nog ‘te kunnen sparen’! Het mag dan als een cliché klinken, Maurice kan onze financiën als Nederlander dan ook beter beheren als géén ander! Op sommige momenten is dat tot tegen het vervelende aan, maar tijdens de vakantie is er altijd een budget. Ook wanneer me weer één of ander decoratieproject in de schoenen geschoven wordt om bijvoorbeeld een nieuw verkregen vakantiehuis in te richten of een gedeelte in de Bed & Breakfast te renoveren, dan ligt er altijd een budget aan geld klaar waar ik dan creatief mee aan de slag kan en mag. Dat geeft dan ook echt een fijn gevoel… 


De laatste jaren is de beste kwaliteit van verf, behang en gordijnen, antieke meubelen vaak dan nog niet goed genoeg, daar zijn we op onze leeftijd als midden veertigers ondertussen ook al wel achter gekomen: ‘goedkoop blijkt vaak duurkoop te zijn!’ 


Het lijkt allemaal logisch en dat is het in feite ook eens je leven op de rails zit, maar we hebben ‘voor’ we onze draai in het leven hadden gevonden, gedurende de zestien jaar dat we een relatie hebben, beslist harde en ook andere tijden gekend.


Dat vergeten mensen vaak: in het leven raakt je geluk, je geld, je jeugdigheid en je ‘negen levens’ zoals bij een kat een keertje op… 


Tijdig je verstand gaan gebruiken is wel zo verstandig!


Wil je verder lezen hoe ons leven verloopt voor en achter de schermen bij ons Bed & Breakfast ?


KOOP dan NU ons BOEK overal verkrijgbaar in de BOEKHANDEL of BESTEL ONLINE ! (klik hier of op de foto* GRATIS VERZENDING VANDAAG BESTELD MORGEN IN HUIS !


Vanaf 7 MAART 2023 START het 8ste SEIZOEN van Bed & Breakfast Bourgeoisie U kan zelfs tijdens onze VAKANTIE rechtstreeks reserveren in ons AGENDA via BOOKING

Klik hier voor te reserveren of de beschikbaarheid te checken en BOEK TIJDIG voor het VOORJAAR 2023 !


WELKOM en tot dan....

Familie STEEGE ~ GEERTS


*Wij lezen geen mails tijdens onze vakantie noch beantwoorden wij geen telefoons U kan alles perfect en overzichtelijk regelen via BOOKING *Moest U toch een wijziging van data of bijkomende vragen hebben kan U BOOKING Klantenservice Contacteren op het nummer 02 700 6 700 voor Nederlandstalige Boekingen.

Alle reserveringen via Booking verlopen automatisch, stelt U zich a.u.b. geen onnodige overbodige vragen wij contacteren U spontaan voor uw datum van aankomst even zelf terug op, vanaf 7 maart 2023v zijn wij weer telefonisch bereikbaar.

door uitgegevenboek.be 14 jul., 2023
De Vlaamse kijker van VTM heeft duidelijk het Duo Steve & Maurice in hun hart gesloten...
door Chateau Bourgeoisie 28 jun., 2023
KIJK nu Maandag 3 JULI en 4/ 5/ 6/ JULI naar MET 4 IN BED op VTM !
Met vier in bed VTM nieuw seizoen 2023 Bed en Breakfast
door Media Uitgegevenboek.be 22 jun., 2023
VTM Met vier in Bed Bed en Breakfast TV Series
Winnaar beste bed en Breakfast 2023 Beste Bed en Breakfast Booking Award winner
05 mei, 2023
B&B Bourgeoisie 2015-2016-2017-2018-2019- 2020-2021-2022 - 2023 Award Winner ! 8ste JAAR OP RIJ ! BESTE Bed en Breakfast in de regio Belgische Ardennen 2023 Most Authentic Bed & Breakfast in the region...
Boek Vlaamse auteur Steve Geerts Kerst best verkopende boek Belgie Nederland Beste boek 2022 2023
door PERSBERICHT 17 dec., 2022
NIEUW BOEK van Vlaamse Auteur Steve Geerts blijkt een schot in de roos te zijn! Niet alleen vliegen de boeken over de toonbank bij Standaard boekhandel en worden ze volop besteld bij BOL.com...
door Auteur Steve Geerts 10 dec., 2022
Steve en Maurice brengen boek uit over belevenissen in B&B: "Dagelijks een avontuur"
door Steve Geerts 28 nov., 2022
Kom jij ook gezellig even langs op  6 december tussen 15u en 17u bij de STANDAARD BOEKHANDEL Winkel te 3400 LANDEN !
door Steve Geerts 25 nov., 2022
Wil ook jij een boek schrijven ?
door Steve Geerts 22 nov., 2022
Enkele minuten lezen per dag werkt al stressverlagend...
Bed en Breakfast of Hotel B&B of BenB Wat kies ik een Hotel of B&B Wat is het verschil tussen een BB
door Steve Geerts 12 nov., 2022
Wat is een Bed en Breakfast ? Wat is het verschil tussen een B&B en een Hotel ? Wat is het persoonlijkst een Bed en Breakfast of een Hotel ? Waarom kiezen voor een B&B ? Allemaal vragen waar deze Blog nuttige feedback op geeft ...
Meer posts
Share by: